Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Θέατρο-"αυτός" ο άγνωστος


Είναι αλήθεια ότι καταγόμαστε από ένδοξη γενιά. Οι αρχαίοι Έλληνες τιμούσαν το θέατρο. Ο Περικλής είχε θεσπίσει ειδικό εισιτήριο για τους άπορους ώστε όλοι να μπορούν να βιώσουν αυτό που μπορεί να προσφέρει μια καλή παράσταση : το ταξίδι.
Ταξίδι, καθόσον ο θεατής είναι καλό να είναι προετοιμασμένος για αυτό. Να γνωρίζει ότι ίσως θα είναι δύσκολο στην νόηση ή κατανόηση, αυτά που θα δει. Μπορεί να δει κάτι το οποίο δεν θα ταιριάζει με αυτό που είχε πλάσει στο νου του ότι θα δει, το σημαντικό είναι ότι κάτι θα του αφήσει. Αν όχι το συναίσθημα , αν όχι το βαθύτερο νόημα, αν όχι η ψυχαγωγία, τουλάχιστον κάτι στο θυμικό του.
Οι Ινδιάνοι πιστεύουν ότι στο θυμικό μας μπαίνουν τμήματα ψυχής από άλλους ανθρώπους. Πολλές φορές έτσι είναι, γιατί πολλοί καταθέτουν την ψυχή τους πάνω στο σανίδι ή στο μάρμαρο. Είναι η επιβλητικότητα του χώρου, οι ζυμώσεις που έχουν προηγηθεί του αποτελέσματος που είμαστε σε θέση να απολαύσουμε αλλά και μια σχεδόν παραφυσική αύρα που διαθέτει ο χώρος, τέτοια ώστε αναγκάζει τον ηθοποιό να δώσει και τον θεατή να συμμετέχει, συναισθηματικά και νοηματικά για να δεχθεί. Θα πιστέψω τα λόγια του Kevin Spacey που ήρθε πέρυσι στην Επίδαυρο για να υποδυθεί τον Ριχάρδο τον Γ. «Ο χώρος με κατέβαλλε, ένιωσα σαν να βγαίνω 1η φορά στην σκηνή, ήταν μαγικό.»
Κινητό, ζευγαράκι αγκαλιά, γούτσου γούτσου , χαμόγελο (δήθεν), φωτογραφία στο σμαρτφόουν, έτοιμη για Facebook. Την ώρα της παράστασης-μουσικού αφιερώματος στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Χατζηδάκις, Μάνος Λοίζος, Αλεξανδράκης στο «πανί» , σύντομο τηλεοπτικό απόσπασμα-μεγάλη παρακαταθήκη ζωής, ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας με τα παλικάρια να το χορεύουν. Ζευγαράκι απτόητο, «μωρό μου, σε αυτήν δε βγήκα καλή,φαίνονται ... οι ραγάδες μου», «πάμε άλλη μία». Την «ρομαντική» κουβέντα διακόπτει κλασικός ήχος κλήσης της Cosmote λίγο παρακάτω. Είχα καιρό να τον ακούσω και μέσα στην όποια ησυχία, τον απήλαυσα. Μου ήρθε να χειροκροτήσω όταν τελείωσε. Κι ας συνέχιζε να παίζει Ξυλούρη κάτω...
Προ τελευταίου κομματιού, πολιτικοί παράγοντες στη σκηνή. «Ευχαριστώ , δεν πίστεψα αλλά τώρα πιστεύω στα παιδιά,στην χορωδία , στο χορευτικό, στη καντίνα με το μαλλί της γριάς παραέξω, στη παγκόσμια ειρήνη, στο Κιμ Γιόνγκ Ιλ οτι θα φέρει την πολυπόθητη ειρήνη στη Β.Κορέα. Αναλαμβάνει ο έτερος πολιτικός παράγοντας, πετά και στίχο απο Ελύτη, μιλά κι ωραία για χορηγό, «Εντάξει το ξέρω, σκίσαμε πάλι σήμερα και χάρη κάνω που σας μιλώ απο τον ιερό χώρο» Προ τελευταίου κομματιού, προ πλήρους μέθεξης απο την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων, που δεν κατονομάστηκαν ως χορηγοί αλλά εν τέλει αυτοί ήταν που μας χορήγησαν το όλο ταξίδι.
Φτάσαμε "Ιθάκη" κιόλας?....

1 σχόλιο:

  1. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η προσέγγιση σου για το θέατρο. Πράγματι, ο καθένας λαμβάνει διάφορα ερεθίσματα παρακολουθώντας μία παράσταση, αναλόγως με τα βιώματα του. Σε κάποιες περιπτώσεις, για τη μειοψηφία των μυημένων, το αληθινό θέαμα είναι η κάθαρση των πολλών.
    Υπάρχουν άνθρωποι, που έχουν όραμα και ιδέες να πραγματοποιήσουν, αλλά δυστυχώς αντιμετωπίζουν τη δυσπιστία ορισμένων πολιτικών παραγόντων. Χαίρομαι όταν η προσπάθεια και το αποτέλεσμα δικαιώνει τους πρώτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή